Autor szablonu: ArianadlaWioski Szablonów | Flower design by BiZkettE1 / Freepik

sobota, 24 listopada 2018

Poznajmy się. W hołdzie kolekcjonerom. Część trzecia: Iga.

Dzisiaj przedstawię kogoś, kto jest mi bliski, ponieważ pomagał mi stawiać pierwsze kroki w kolekcjonowaniu. Osobę, która przywitała mnie w tym świecie oferując wsparcie w ciężkich chwilach ze sprzedawcami oraz nauczyła że kucykowa przyjaźń jest milion razy lepsza niż kucykowa pazerność. Mowa tu o jednej z współtwórczyń bloga "Wszystko o My Little Pony".



 Przedstaw się, powiedz ile masz lat, czym się, zajmujesz.

Na imię mam Iga, mam 27 lat i z zawodu jestem charakteryzatorką teatralno-filmową, moim głównym zainteresowaniem jest rekonstrukcja historyczna, mitologia nordycka oraz skandynawski folklor.


 Ile masz kucyków w swojej kolekcji?

Aktualnie w mojej kolekcji ograniczonej tylko do kucyków G1 oraz G2 mam ok. 300 sztuk. Wcześniej, gdy zbierałam również kucyki G3 oraz G4 było ich ponad 500 sztuk.





Jak długo zbierasz kucyki?

Kucyki My Little Pony zaczęłam zbierać już będąc małą dziewczynką a tak na poważnie nastąpiło to 3-4 lata temu.

Czy istnieje jakiś powód dla którego zbierasz kucyki np. sentyment z dzieciństwa?

Owszem, jest to sentyment z dzieciństwa. Będąc małym dzieckiem nie miałam innych, ulubionych zabawek. Miałam mnóstwo kucyków G2, większość dostałam w prezencie od mojego taty. 


Które generacje zbierasz? Jeśli więcej niż jedną, która jest Twoją ulubioną?

Aktualnie zbieram tylko kucyki G1 oraz G2. Z G3 oraz G4 zrezygnowałam ponieważ wraz z powiększaniem się mojej kolekcji zaczęło braknąć na nie miejsca, nie chciałam aby leżały zakryte w pudełkach więc wolałam je oddać innym osobom u których na pewno zagrzały miejsce na półce. Największym sentymentem darzę G1 oraz G2 i do tych generacji się ograniczyłam. Moim faworytem jest oczywiście G2.





















W jakim stanie zbierasz kucyki? Jeśli również zniszczone, w  jaki sposób je odnawiasz?

Zbieram kucyki zarówno nowe jak i bardzo zniszczone, nie ma to dla mnie większego znaczenia. Zniszczone biedactwa stoją u mnie wśród nowych, wszystkie są oczywiście wypielęgnowane, uczesane i czyste. Te "najbiedniejsze" darzę szczególnym uczuciem.


Jaki kucyk jest najbliższy Twojemu sercu, czy wiąże się z nim jakaś historia?

Najbliższym dla mnie kucykiem jest G2 Sweet Berry (Magic Motion Tea Party, 1998). Jest to mój pierwszy kucyk jakiego dostałam w prezencie będąc małym dzieckiem od mojego taty.


Czy posiadasz jakieś kucykowe marzenie? Jeśli tak to jakie?

Kucykowych marzeń jest bardzo dużo, ciężko tutaj cokolwiek napisać ale gdybym miała wybierać to bardzo chciałabym mieć w swojej kolekcji Portobellę G3. Jest to jeden z niewielu kucyków G3 który bardzo mi się podoba.


Czy Twoi bliscy wiedzą o Twojej kolekcji, jeśli tak to jakie były ich pierwsze wrażenia odnośnie kucyków?

Owszem, wiedzą bliscy z rodziny, znajomi a nawet osoby z mojej pracy. Ostatnio nawet dostałam kucyka My Little Pony od kolegi z pracy! Pierwszym wrażeniem nie było nic innego jak tylko śmiech i stwierdzenie że chyba jestem na to za stara? Nie, nie jestem, uważam że jest to hobby jak każde inne.

W jakim miejscu trzymasz kucyki? Czy są one widoczne?

Moje kucyki trzymam w zaszklonej szafce przeznaczonej specjalnie dla nich, są podzielone na G1 oraz G2, Takara Fakie, bobasy, facetów G1 itd.



Czy kucyki są Twoją główną kolekcją, czy zbierasz jeszcze coś innego?

Nie, kucyki nie są główną moją kolekcją, oprócz kucyków zbieram również... UWAGA! czaszki. Tak, dobrze czytacie, czaszki :-) Ostatnio pod wpływem moich zainteresowań związanych z folklorem skandynawskim oraz mitologią nordycką postanowiłam zbierać również figurki trolli, lecz nie tych kolorowych z długimi włosami tylko zrobionych z kamieni, porcelany które kupuję na targach staroci oraz na moich wojażach po Skandynawii.



Czy jesteś gotowa aby podzielić się swoją pasją z nie kolekcjonerskim światem?

Nie uważam aby było to koniecznie lecz gdybym miała to zrobić to owszem, czemu nie?


My Pretty Pony zaprasza na kolejną przygodę za tydzień i życzy udanych łupów. 💘

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz